Des del curs 2011-2012 el servei de menjador de l'escola va passar a estar contractat directament per l'AFA i la gestió integral del menjador l'ha duu a terme l'empresa 7 i tria que s'encarrega tant del servei d'educació en el temps de lleure com del servei d'alimentació. A continuació fem un resum del temps de menjador a la nostra escola:
Qui es queda?
Hi ha una mitjana d’entre 290-310 infants comensals
La ràtio és 14:1
Qui els cuida?
Hi ha un/a monitor/a per cada grup
Aquest curs hi ha una vetlladora de suport a l’atenció a la diversitat de 12.30 a 13 h (no sé si vaig entendre bé l’horari)
Què mengen?
Se segueix la normativa i recomanacions de la Generalitat de Catalunya que recomana una dieta amb menys proteïna animal i no obligar els infants a menjar
Es fa servir la Guia "l'alimentació saludable a l'etapa escolar"
Tenim cuina i cuinera pròpies. L’Alicia cuina a l’escola des de fa anys amb molt d’amor
Detalls sobre el menjar:
Servim iogurt a granel i sense sucre
Es controla la quantitat de menjar: hi ha un mínim, animant a menjar encara que costi, però sense obligar.
Hi ha un dia a la setmana amb peix fresc
Només hi ha un dia a la setmana que és completament vegetarià
El menú es va revisant i si hi ha elaboracions que les monitores i la coordinadora veuen que no agraden de manera generalitzada, es canvien.
El 16 de novembre es farà una xerrada sobre el servei de menjador amb la nutricionista que elabora el menú
Més detalls:
Tenim fonts d’aigua osmotitzada
Els plats i els gots són reutilitzables
Els infants els que recullen la taula i netegen el seu espai
Quant costa o què paguem?
El preu unitari de la prestació del servei el curs 2023-2024 és de 6,72 € per alumne fix i dia, i de 7,39 € per als esporàdics, impostos inclosos. L'AFA va negociar amb l'empresa aquestes xifres, que no arriben al màxim que posa la Generalitat.
D'aquest import, el valor del menjar son 4 €, la resta és monitoratge (2 h 30 minuts de servei)
Quins projectes s’organitzen?
Projecte “Servim-nos com a casa”
Les comunitats mitjana i gran es serveixen ells de la safata comú de la taula al plat. Hi ha un mínim de quantitat. El que es posen es responsabilitzen a menjar-s’ho
Les monitores “controlen” el bon repartiment entre infants de la taula
Projecte “Tastaolletes” Vols venir a dinar un dia l’escola?
Les famílies poden anar a dinar al menjador
Dinar: de 12.30 a 13h.
Després es poden quedar a veure el temps de lleure
No seuran amb els seus fills o filles
No poden intercedir en la dinàmica habitual del menjador
No es pot fer ús dels telèfons mòbils
COM HO ORGANITZAREM:
Comencem al novembre
El primer dia serà un dilluns i entraran dues persones per classe de 1r i 2n
Dimarts de la setmana següent entraran dues persones per classe de 3r i 4t
Dimecres de la setmana següent entraran dues persones per classe d'i3, i4 i i5 (important no anar -hi si creieu que els infants ho passaran malament)
El dilluns de la setmana següent dues persones per classe de 5è i 6è
(Ho fem així per donar prioritat a la comunitat mitjana, perquè la petita tingui més temps d'adaptació)
Les delegades agafaran nota dels pares o mares que hi puguin anar
Projecte “Temps de lleure”: Estima, una proposta educativa per celebrar la vida!
Durant els propers dos cursos, a l’espai educatiu del Temps del Migdia impulsarem el programa Estima, una proposta educativa per celebrar la vida! Amb l’objectiu de fomentar la capacitat dels infants i joves de ser protagonistes del seu benestar. D'estimar -se i de tenir cura dels altres. És un programa d’activitats per reforçar les competències emocionals dels infants.
Es proposaran jocs, tallers i dinàmiques de relaxació en el temps de lleure del menjador dirigides a conèixer-nos una mica més; a compartir com ens sentim, des de l’estima i el respecte; i a desenvolupar estratègies per regular les emocions difícils
Cada cop som més conscients de la necessitat de proveir-nos d’eines, des de ben petites, que ens permetin navegar millor en les complexitats de la vida i contribuir a un món millor. Amb la proposta educativa Estima volem promoure la salut i acompanyar els nens i les nenes en el seu procés d’adquisició progressiva de les competències socioemocionals necessàries per a desenvolupar una autoestima saludable, construir unes relacions sanes i saber adaptar-se als canvis vitals i ambientals constants.
Malbaratament alimentari
- El temps educatiu de migdia és un espai idoni per fer front al repte del malbaratament alimentari, tot potenciant hàbits sostenibles i saludables, i fomentant conductes responsables i respectuoses vers el nostre entorn i el planeta.
- Us proposem diferents accions a desenvolupar al voltant d’aquesta data per tal de sensibilitzar i despertar l’esperit crític dels infants i joves envers el malbaratament!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Vols fer algun comentari?